1.Co to jest metabolizm?
2.Co to jest anabolizm?
3. Uzasadnij opisując oddychanie komórkowe, że jest to proces zaliczany do katabolizmu.
4. Uzasadnij opisując fotosyntezę, że jest to proces zaliczany do anabolizmu.
5. Wskaż miejsce przebiegu w komórce fotosyntezy.
6. Wskaż miejsce przebiegu w komórce oddychania komórkowego.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T17:21:35+02:00
1.Co to jest metabolizm?
to reakcje chemiczne zachodzące w organiźmie.
2.Co to jest anabolizm?
to reakcje syntezy złozonych zwiazków ze zwiazków prostych.
3. Uzasadnij opisując oddychanie komórkowe, że jest to proces zaliczany do katabolizmu.
Jest to katabolizm czyli rozpad gdyż ze złożonych zwiazków powstaja zwiazki proste takie jak tlen.
4. Uzasadnij opisując fotosyntezę, że jest to proces zaliczany do anabolizmu.
Jest to anabolizm czyli synteza gdyz z prostych zwiazkow (dwutlenek wegla i woda) produkowane sa zwiazki złożone takie jak cukry.
5. Wskaż miejsce przebiegu w komórce fotosyntezy.
chloroplasty
6. Wskaż miejsce przebiegu w komórce oddychania
komórkowego.
mitochondria
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-04-06T17:35:41+02:00
1.reakcja chemiczna
2.grupa reakcji chemicznych
3.Proces fotosyntezy przebiega w liściu. Korzenie Pobierają z gleby wodę wraz z solami mineralnymi. Skutkiem ubocznym jest tlen.tak to jest jego część