1) Kurs kroju w szycia rozpoczęło 200 osób, w tym 70% mężczyzn. Po pierwszym dniu zajęć wyjechało 60% mężczyzn i 10% kobiet. Ile osób kontynuowało naukę kroju i szycia w drugim dniu kursu?

2) Harabina S., znana miłośniczka biżuterii, ma dużą kolekcję pierścionków, 40 % z nich jest ze złota, a 30% złotych pierścionków to pierścionki z brylantami, Jaki procent całej kolekcji stanowią złote pierścionki z brylantami ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T16:44:02+01:00
1)
70% x 200=0.7 x 200=140 /mężczyźni/
200-140=60
10% x 60=0.1 x 60=6 /liczba kobiet, które wyjechały/
60% x 140=0.6 x 140=84 / liczba mężczyzn, którzy wyjechali/

200-90=110
Odp.:Kontynuowało 110 osób.

2)
40%=0,4
30%=0,3
x-cała biżuteria

0,4*x*0,3=0,12x
Złote pierścionki z brylantami stanowią12% całej kolekcji.
2009-11-02T16:58:51+01:00
1.
M= 200*0,3=140
K= 200-140-60

pozostalo M- 140*0,4=56
pzostało K - 60*0,9= 54

razem - 56+54=110

razem naukę kroju i szycia w drugim dniu kontynuowało 110 osób

2.
60%-(40%-30%)=50%
2009-11-02T17:05:35+01:00
1)ilość mężczyzn w 1 dniu kursu
70% z 200=70/100x200=140
ilość kobiet w 1 dniu kursu
200-140=60
ilość mężczyzn którzy wyjechali w 2 dniu
60% z 140=60/100x140=84
ilość mężczyzn którzy zostali
140-84=56
ilość pozostałych kobiet
60-6=54
ilość osób kontynuacyjnych kurs
56+54=110 osób
odp. Na kursie zostało 110 osób(1,1%)