Temat: Budowa atomu

1. Uzupełnij zdania.

a) Masy protonu i neutronu są w przybliżeniu równe ________.
b) Masa elektronu jest około _________ od masy protonu. Ładunek elektronu wynosi _________.
c) Proton ma elementarny ładunek ________, a neutron _______.
d) Atom jest elektrycznie obojętny, co oznacza, że __________________________.
e) Prawie cała masa atomu skupiona jest w ___________.

W puste miejsca trzeba wpisać jakieś dłuższe zdanie, lub jeden wyraz.

Jeżeli nie umiesz - nie pisz!

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-06T17:30:41+02:00
A) Masy protonu i neutronu są w przybliżeniu równe do siebie.
b) Masa elektronu jest około-2 ok.od masy protonu. Ładunek elektronu wynosi -e.
c) Proton ma elementarny ładunek dodatni a neutron ujemny.
d) Atom jest elektrycznie obojętny, co oznacza, że liczba protonów i elektronów jest jednakowa.
e) Prawie cała masa atomu skupiona jest w jądrze.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T18:09:09+02:00
A) równe sobie
b)Masa elektronu jest około-2 ok.od masy protonu. Ładunek elektronu wynosi -e.
c)proton dodatni, neutron obojętny
d)atom jest elektrycznie obojętny co oznacza że w atomie liczba protonów jest równa liczbie elektronów
e)w jądrze
3 4 3