SZKOŁA PONADGIMNAZJALNA !

Zadanie 1.
Drzewo o wysokości 12m rzuca cień o długość 25m. Miara kąta, jaki tworzy promień słoneczny z powierzchnią ziemi wynosi około :

A. 26° B.29° C.30° D.64°


Zadanie 2.
Wyrażenie 2|2 - x| + x dla x > 2 ma wartość :

A. -x + 4 B.3x - 4 C.1 D.5

Zadanie.3
Wielomian W (x) = x² (x - 2) - (x - 2) można zapisać w postaci

A. W (x) = x² (z - 2)
B. W (x) = (x² + 1)(x - 2)
C. W (x) = x (x - 2)²
D. W (x) = (x -1)(x + 1)(x - 2)

Zadanie 4.
Prosta o równaniu y = a ma dokładnie jeden punkt wspólny z wykresem funkcji kwadratowej ƒ (x) = -¼x² + 3x + 2. Wynika stąd, że

A. a = 6 B. a = 11 C. a = 1 D. a = 2


Piszcie działania ! Dam naj :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T17:52:43+02:00
Zad 1
wysokość dzrewa 12m
cień 25m
obliczamy z tangensa
tgα=12m:25m
tgα=0,48
odczytujemy z tablicy α=ok29 stopni
odpB
2010-04-06T18:31:06+02:00
Zad 1
wysokość dzrewa 12m
cień 25m
obliczamy z tangensa
tgα=12m:25m
tgα=0,48
odczytujemy z tablicy α=ok29 stopni
odpB