Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T17:07:33+01:00
Reakcja metalu z kwasem weglowym
Ba+H2CO3→BaCO3+H2

Reakcja tlenku metalu z kwasem
BaO+H2CO3→BaCO3+H2O

Wodorotlenku z kwasem
Ba(OH)2+H2CO3→BaCO3→2H2O

Reakcja tlenku matalu z tlenkiem niemetalu
BaO+CO2→BaCO3

5 4 5
2009-11-02T21:07:57+01:00
BaCO3
1) Ba(OH)2 + H2CO3 --> BaCO3 + 2H2O
2) Ba(OH)2 + CO2 --> BaCO3 + H2O
3) Ba + H2CO3 --> BaCO3 + H2
4) Ba(NO3) + H2CO3 --> BaCO3 + 2HNO3
4 4 4