Odpowiedzi

2010-04-06T17:55:23+02:00
Budowa jaja ptaka: 1 - skorupka wapienna, 2 - zewnętrzna błona podskorupowa (pergaminowa), 3 - komora powietrzna, 4 - wewnętrzna błona podskorupowa, 5 - sznury białkowe - chalazy, 6 - białko gęste, 7 - osłona żółtka, 8 - wewnętrzna warstwa białka płynnego, 9 - żółtko białe, 10 - żółtko żółte, 11 - tarczka
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T17:56:41+02:00
Schemat budowy ptasiego jaja:
1. Skorupka
2. Zewnętrzna blaszka błony pergaminowej
3. Wewnętrzna blaszka błony pergaminowej
4, 13. Chalaza
5, 6, 12. Białko
7. Błona żółtkowa
8, 10, 11. Żółtko
9. Tarczka zarodkowa
14. Komora powietrzna
15. Kutikula.

zdj. w załączniku
12 4 12