Bardzo proszę na dzisiaj o rozwiązanie tych zadań ( nie muszą być wszystkie)!!
Bardzo też proszę o rozwiązania a nie same odpowiedzi.
Z góry dziękuję!!
1.
Obwód koła wynosi 9 pi(3,14). Oblicz promień.
2.
Romb o podstawie 20 cm i wysokości 8 cm oraz trójkąt mają równe pola. Jaką podstawę ma trójkąt jeżeli jego wysokość opuszczona na nią jest o 50% dłuższa od wysokości rombu?
3.
W prostokącie jeden bok jest o 4 cm krótszy od drugiego. Jego obwód wynosi 32 cm. Oblicz długość boków

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T18:10:23+02:00
1. Obwód koła wynosi 9 pi(3,14). Oblicz promień.
obw=2πr
2πr=9π/π
2r=9/2
r=4,5

2.
Prąbu=Ptrójkąta
ar=20cł
Pr=ar*hr
Pt=at*ht*½

Pr=20*hr
ht=8, a hr to 50% więc hr=4
Pr=20*4=80cm²
Pt=80cm²
80=at*8*½
80=4at/4
at=20cm

3. Boki tego prostokąta to
x
x-4
obw=x-4+x
x-4+x=32cm
2x-4=32cm
2x=36/2
x=18cm

boki tego prostokąta to 18 oraz 14.
2010-04-06T18:24:14+02:00
1 l=2π*r
9π=2π*r /:2
4,5pi=π*r /:π
4,5=r
r=4,5
2 niestety nie wiem jak zrobic ;(
3. x-długość boku dłuższego
x-4 długość boku krótszego
x+x+x-4+x-4=32
4x-8=32
4x=24 /:4
x=6
6-4=2
długość bokóe 6 i 4