Pilneee! 1.Co to znaczy że kościół jest Ciałem Chrystusa.
2.Jakie dary otrzymujemy od Ducha. Św?
3.Co to znaczy miłość miłosierna?
4. Jak Jezus realizował przykazania kościelne?
5.Co to jest: diecezja,biskup parafia?
6.Jak apostołowie troszczyli się o jedność pierwszych gmin chrześcijańskich?
7.Na czym polega solidarność chrześcijan?
Proszę pilne!!!!!!

2

Odpowiedzi

2010-04-06T18:06:01+02:00
1.Kościół tak naprawdę został stworzony przez Chrystusa który jest głową czy najważniejszy w kościele.
2. mądrości rozumu rady męstwa wiedzy bojaźni bożej pobożności
3.Są 4 rodzaje miłości: Eros-cielesna, Caritas-pomocna, Filie-braterska, Agape-miłość nad wszystko. Miłość miłosierna to miłosc Agape. Taką miłością darzy nas Bóg posyłając swojego Syna aby za nas oddał życie.
4.Jezus swoimi uczynkami i znakami realizował przykazania.
5.Diecezja-cześć katolickiego państwa coś jak województwo.
Biskup-opiekun dziecezji i wszystkich parafii na jej terenie.
Parafia-mniejsza od diecezji cześć. Władze w parafii ma proboszcz.
7.Solidarność Chrześcijan polega na tym że potrafia się zjednoczyc jak np. po śmierci Jana Pawła II
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • Wamp
  • Rozwiązujący
2010-04-06T18:06:24+02:00
1. Kościół jest Ciałem Chrystusa, ponieważ My, czyli ludzie wierzący w Chrystusa tworzymy Kościół. Gdyby nas nie było, Chrystus nie musiałby przychodzić na świat i umierać za nas na krzyżu.
2. Dar mądrości, rozumu, dobrej rady, męstwa, umiejętności, bojaźni Bożej i pobożności. U siebie rozpoznaję dary (tu wymień i uzasadnij).
3. Miłość miłosierna jest to miłość typowa dla chrześcijan. Miłujemy każdego człowieka. Nie musimy lubić wszystkich, ale kochać miłosiernie tak. Mówi nam o tym przykazanie miłości "Swego bliźniego miłuj jak siebie samego." Miłość miłosierna jest to miłość do każdego człowieka, okazywana np. przez modlitwę.
4. ?
5. Parafia to najmniejsza wspólnota Kościoła katolickiego (podaj jak nazywa się Twoja parafia), diecezja to wspólnota kościelna większa od parafii i dekanatu (podaj swoją diecezję), natomiast biskup jest to ksiądz, który stoi na czele diecezji (podaj biskupów Twojej diecezji).
6. Nie wiem.
7. Solidarność chrześcijan polega przede wszystkim na modlitwie, na tym, że modlimy się za siebie nawzajem, że razem wyznajemy tego samego Boga, że razem głosimy Chrystusa.
3 4 3