A)
Oblicz pole trójkąta rownoramiennego o obwodzie 36 cm, wysokości 12 cm opuszczonej na krótszy bok i ramieniu różnym 1,3 dm.

b)
Jeden bok trójkąta prostokątnego ma długość 30 cm, długość drogiego boku stanowi
3
_ długości pierwszego, zaś trzeci bok jest
4

jeden i jedna druga razy dłuższy niż pierwszy. Oblicz obwód i pole tego trójkąta

2

Odpowiedzi

2009-11-05T16:09:09+01:00
A) Obw=36 cm
ramie = 1,3dm=13 cm
Skoro trójkąt równoramienny to 13x2=26
36-26=10
Podstawa ma długość 10 cm
h=12 cm
Więc: P=½a*h
P= 60 cm²

b) 1 bok= 30 cm
2 bok ¾ długości 1, więc ¾ z 30=22,5 cm
3 bok 1,5 razy dłuższy niż 1, więc 1,5* 30=45 cm
Obw= 45+30+22,5=97,5 cm
P= 15*22,5=337,5 cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T18:27:27+01:00
A)
P=½ah
Ob = 36 cm
a =Ob-(b+c)= 36-26=11
h=12cm
b=13cm
c=13cm
P=½ × 10 × 12
P=60cm²

b)
a=30cm
¾a=b
h=b=¾ × 30 cm
h=b= 22,5cm
c=1¼ × 30 cm
c=37,5 cm

Ob=a+b+c
Ob= 30+22,5+ 37,5
Ob= 90 cm

P=½×a×h
P=½×30×22,5
P=337,5 cm²