Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T18:12:25+02:00
Wypisujemy dane:
F1 = 3N
F2 = 4N
a1 = 1,5 m/s²
szukane:
a2 = ?
brakuje nam masy ciała, dlatego korzystamy z II zasady dynamiki:
F1 = m*a1
m = F1/a1 = 3N/1,5m/s² = 2kg

jeśli będzie na to ciało działała siła F2 to II zasada dynamiki przyjmie postać:
F2 = m*a2
wyznaczamy a2:
a2 = F2/m = 4N/2kg = 2m/s²
24 3 24
2010-04-06T18:17:02+02:00
Witaj :)
dane F1=3N, a1=1,5m/s2, F2=4N, m=const
szukane a2
-------------------------------------------
F1 = m *a1
F2 = m *a2
----------------
po podzieleniu równań stronami otrzymujemy :

F2/F1 = a2/a1
a2 = F2*a1/F1 = 4N*1,5m/s2 //3N = 2m/s2
Szukane przyspieszenie ciała wyniesie 2m/s2.

Semper in altum.......................pozdrawiam















8 3 8