Odpowiedzi

2010-04-06T18:14:11+02:00
A więc tak:
Jeżeli masz oś czasu patrzysz wieki, i jeśli masz pełny rok np. 1900 to jest wiek dziewiętnasty i ten wiek trwa od roku 1802 do 1900. I gdy masz już np. rok 1901 jest to już następny wiek czyli w tym wypadku dwudziesty.
Jeżeli nie zrozumiałas to napisz to postaram się wytłumaczyć Ci to inaczej. :))
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T18:16:28+02:00
Jeżeli mamy datę np. 100r. n.e jest to Iw.
Jeżeli mamy datę 101r. n.e jest to IIw.

Jeśli mamy datę: 222r. n. e. jest to IIIw. itd.


Ale jeśli wiek jest p.n.e np. 122r. p.n.e jest to II p.n.e
np. 367r.p.n.e to IVw. p.n.e

Ale jeśli mamy datę 401r.p.n.e jest to Vw.p.n.e


PAMIĘTAJ, ŻE WIEKI PISZĘ SIĘ ZAWSZE CYFRAMI RZYMSKIMI.
NA TEŚCIE MIMO, ŻE NAPISZESZ DOBRZE, ALE NORMALNYMI CYFRAMI TO POTRAKTUJĄ TO JAKO NIC, CZYLI 0 pkt.