Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T18:17:04+02:00
Ms=Cp*mr
ms=15%*60=9g - masa substancji potrzebnej.
x - masa substancji syropu 25%-ego
y -masa substancji syropu 10%-ego
mr=ms/Cp
x+y=9g
x/25%+y/10%=60 |*100%

x+y=9 |*4
4x+10y=60

4x+4y=36
4x+10y=60 (układ równań - odejmowanie)

6y=24 |:6
y=4g
x=5g

mr₁=5/0,25=20g - masa syropu 25%-ego
mr₂=4/0,1=40g - masa syropu 10%-ego

Odp. Powinna zamieszać 20g syropu 25%-ego i 40g syropu 10%-ego
2010-04-06T18:19:42+02:00
Mama Basi potrzebuje 60g 15% syropu. Ma jednak tylko syrop 25% i 10%. Ile gramów każdego z tych syropów powinna zmieszać?

0,25x+0,1(60-x)=0,15*60
0,25x+6-0,1x=9
0,15x=3
x=20g
60-20=40g

25%towego-20g,a 10%towego -40g
1 1 1
2010-04-06T18:30:33+02:00
Potrzeba 60 gram 15% syropu, więc te 15% stanowi 9g.
Posiadamy 2 rodzaje syropów:
a) 25%
b) 15%

Zadanie to można rozwiązać w prosty sposób jednak na sprawdzianie nie radze go stosować.
25% z 10g to 2,5g
10% z 10g to 1g

Pożądany wynik to 9g. 2 razy 2,5 to 5, a więc potrzebujemy jeszcze 4g a zatem 4 razy 1 to 4. Mamy 9
Wychodzi że musimy użyć 20g 25% syropu, oraz 40g 10% aby otrzymać 60 gram 15% syropu.

Bądź można to zrobić tak:

a + b = 9g
a/25% + b/10% = 60 / wszystko razy 100%

a + b = 9 / razy 4
4a + 10b = 60

4a + 4b = 36
4a + 10b = 60

4a - 4a + 10b - 4b = 60 - 36
6b = 24 / :6

b= 4

na tej podstawie
4a + 4b ( 4 razy 4) = 36
4a + 10b (4 razy 10) = 60

więc
4a = 36 - 16
4a = 60 - 40

4a = 20
a = 5

a = 5
b = 4
1 5 1