Zad 1
Powierzchnia sadu jest równa 15ha.Połowę powierzchni sadu obsadzono jabłoniami,1/6 gruszami, a pozostało część śliwkami.Ile hektarow zajmuje powierzchnia,na ktorej posadzono sliwy?
zad2
We wraku statku znaleziono skrzynie z monetami.Wśród 300 monet znajdujących się w skrzyni 0,3 stanowily monety srebrne, 1/4 czesc stanowily monety zlote,a pozostale monety byly miedziane.Ile monet miedzianych znajdowalo sie w skrzyni?
zad3
Prostokotna podloga w klasie ma wymiary 6,5m i 9m.Jedna puszka lakieru kosztuje 15,20zl i wystarcza na pomaloanie 10mkwadratowych podlogi.Ile piszek lakieru trzeba kupic zeby pomalowac calo podloge?Ile bedo kosztowaly?
zad4
Rada rodziców zakupila z myslo o zabawie noorocznej dwa rodzaje napojow,Pychuś po 2,20zl za butelke i dinuś po 1,70zl za butelke.Napojow dinuś kupiono 3razy wiecej niz napojow Pychus.Za szystkie napoje razem zaplacono 87,60zl.Ile napojow Pychus i ile napojow Dinuś zakupiono na zabwe?
---
pliss pomozcie przynajmniej jedno

3

Odpowiedzi

2010-04-06T18:55:37+02:00
Zad.1
połowa ( 7,5 ha ) jabłonie
1/6 - 15ha:6=2,5 ha grusze
15-(7,5ha+2,5ha)=5ha
śliwy 2,5 ha
zad.2
srebrne - 300x0,3=90
złote 1/4 - 300:4=75
miedziane - 300-(90+75)=135
zad.3
9x6,5=58,5 (w zaokrągleniu - 60 )
60:10=6
6x15,20=91,20
potrzeba 6 puszek . będą kosztowały 91,20 zł.

1 5 1
2010-04-06T19:00:32+02:00
Zad 1
Powierzchnia sadu jest równa 15ha.Połowę powierzchni sadu obsadzono jabłoniami,1/6 gruszami, a pozostało część śliwkami.Ile hektarow zajmuje powierzchnia,na ktorej posadzono sliwy?

jablka- 7,5ha
grusze- 1/6*15 ha = 15/6= 2,5ha
15ha - 10ha = 5 ha
sliwki- 5 ha
zad2
monety srebrne- 300*0,3=90
monety złote-300*0,25=75
monety miedziane 300-165=135
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T19:08:44+02:00
Zad. 1
obliczamy ile zajmują ha jabłonie
1/2 * 15 ha = 7.5 ha
obliczamy ile zajmują ha grusze
1/6 * 15 ha = 2.5 ha
obliczamy ile zajmują ha sliwy

Najpierw sumujemy jabłonie i grusze , a następnie od calej powierzchni sadu odejmujemy powierzchnie jabłoni i grusz
7,5 ha + + 2.5 = 10 ha
15 ha - 10 ha = 5 ha ; odpowiedź
zad.2
300 x 0.3 = 90 tyle było monet srebrnych
300 x 1/4 = 75 tyle było monet złotych
300 - (90 + 75) = 300 - 165 = 135 tyle bylo monet miedzianych
zad.3
P ; pole prostokątnej klasy
P= 6,5m *9 m = 58,5 m2
5,85 - tyle trzeba bedzie uzyc puszek lakieru na pomalowanie klasy
5,85 * 15,2 = 88,92 zł tyle beda kosztowaly

Licze na naj bo najwiecej zrobilem o opisalem :PP