Wysokość trójkąta o polu 3dm2 wynosi 20cm . Podstawa, na którą opuszczono tę wysokość ma długość :
A)0,15dm
B)15 cm
C)3cm
D)3 dm.

Podstawa trójkąta ma 8dm długości , a odpowiadająca jej wysokość jest 4 razy od niej krótsza . Pole tego trójkąta wynosi :
A)32 dm2
B)16 dm2
C)160cm2
D)800cm2

Proszę o obliczenia.Daję najj .

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T18:52:15+02:00
1.
h=20
p=3dm2=300cm2

p=1/2ah
1/2a20=300
10a=300
a=30
opd. D

2. a=8dm=80cm
h=80:4=20cm
P=1/2ah
P=1/2x80x20
P=80x10
P=800cm2
odp. D
3 5 3
2010-04-06T18:53:27+02:00
1 D
3dm²=300cm²
300=1/2×20×a
300=10a
a=30cm=3dm

2 D
h=2dm
P=1/2×2×8
P=8dm²=800cm²
1 5 1
2010-04-06T18:56:48+02:00
3dm2=30cm2 -pole trójkąta
20cm -wysokość trójkąta
x=podstawa
x=3cm bo P=a x h = 20 x 3 =60 lub 30 cm2
2 2 2




8dm -długość trójkąta
8dm:4=2dm
2dm-wysokość trójkąta
P=a x h = 8 x 2 =16dm2 lub 8dm2
2 2 2
3 1 3