Podłoga hali ma kształt prostokąta o bokach 75 m i 50 m. Zaplanowano dwukrotne pomalowanie podłogi farbą. Jeden litr farby wystarcza na pomalowanie 10 m2 podłogi. Farbę można kupić w 7,5l. opakowaniach, a jedno takie opakowanie kosztuje 46,80 zł. Ile będzie kosztowała farba potrzebna do pomalowania tej podłogi?

Proszę o czytelne rozwiązanie.
I w miare szybko.
Dziękuję z góry :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T19:05:14+02:00
P = 75m * 50m
P = 3750m²
3750m² * 2 = 7500m²
7,5 * 10m² = 75m²
7500m² : 75m² = 100
100 * 46,80zł = 4680zł
odp:Farba potrzebna na dwukrotne pomalowanie tej podłogi będzie kosztowała 4680zł.
2010-04-06T19:06:05+02:00
75X50=3750m(kwadratowych)
3750X2=7500 - dwukrotne malowanie
7500:10=750 - litrów farby
750:7,5=100 - puszek z farbą
100X46,80=4680,00 zł
tu wygląda chyba w miare czytelnie