Oblicz , o ile większe jest pole koła o promieniu 4 od:
a) pola koła o średnicy 4 ,
b) pola koła o promieniu 1/4
c) pola koła o promieniu 1?

prosze o pomoc to pilne bardzo! chodzi tutaj o liczby TT......a dokładnie pole koła .. poziom 2 klasa gim !
jeśli moge proszę o obliczenia z góry dziex ;P

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T17:11:00+01:00
Załączam skan z obliczeniami i rozwiązaniem zadania :) Mam nadzieję, że pomogłem:)
1 5 1
2009-11-02T17:11:23+01:00
P=2πr
P=2π4=8π

a) P=2π2=4π
8π-4π=4π
Odp. O 4π.

b)P=2π1/4=0,5π
8π-0,5π=7,5π
Odp. O 7,5π.

c)P=2π1=2π
8π-2π=6π
Odp. O 6π.
2009-11-02T17:25:17+01:00
R=4 P=16 TT
a)d=4 <to jest średniacA>r=2 P=4 TT 16:4=4 jest 4 razy większe
b)r=1/4 P=1/16 TT 16:1/16=256 jest 256 razy większe
c)r=1 P=1 TT 16:1=16 jest 16 razy większe
1 5 1