Zad. 1
a) najważniejsza roślina uprawna w oazie (2 słowa - pierwsze na 5 liter, drugie na 9 liter)
b) wysokie trawy z kępami drzew lub pojedyńczymi drzewami (na 7 liter)
c) wyschnięte koryto rzeczne na pustyni (na 3 litery)
d) mieszkańcy tundry w Ameryce Północnej (na 8 liter)
e) żyzne gleby stepowe (na 11 liter)

zad. 2
Przy tych zwierzętach, które są objęte ochroną w Polsce postaw "x"
a) salamandra
b) łoś
c) wróbel
d) żmija zygazkowata
e) łyska
f) dżdżownica
g) komar
h) stonka ziemniaczana

zad. 3
Chcesz wykazać koleżance istnienie pola grawitacji wokół Ziemi. Wyjmujesz z piórnika gumkę i ......................
Napisz, co zrobisz z gumką. Jak wyjaśnisz to zjawisko?

zad. 4
Gdzie można zaobserwować zjawisko rozszczepienia światła? Podkreśl prawidłowe odpowiedzi?
a) w głębi oceanów
b) w wodzie ze zraszaczy trawników
c) przy wodospadzie
d) w rzece

zad. 5
Literą P zaznacz zdanie prawdziwe, a literą F fałszywe
a) napięcie w domowym gniazdku elektrycznym wynosi 24V
b) oś obrotu ziemi jest stale zwrócona w kierunku Gwiazdy Polarnej
c) światło białe jest mieszaniną świateł barwnch

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T19:28:37+02:00
Zad. 1.
a) PALMA DAKTYLOWA
b) SAWANNA
c) UED
d) ESKIMOSI
e) CZARNOZIEMY

Zad. 2.
Przy tych zwierzętach, które są objęte ochroną w Polsce postaw "x"
a) salamandra.........................X
b) łoś..................................
c) wróbel.............................
d) żmija zygzakowata...............X
e) łyska................................X
f) dżdżownica........................
g) komar...............................
h) stonka ziemniaczana..............


Zad. 3.
Chcesz wykazać koleżance istnienie pola grawitacji wokół Ziemi. Wyjmujesz z piórnika gumkę i WYPUSZCZAM JĄ Z RĄK. GUMKA SPADA NA PODŁOGĘ.
Jak wyjaśnisz to zjawisko?
NA ZIEMI MOŻEMY ZAOBSERWOWAĆ W TAKIM PRZYPADKU ISTNIENIE POLA GRAWITACJI. INNYMI SŁOWY WIDZIMY ZE ZIEMIA PRZYCIĄGA DO SIEBIE RÓŻNE RZECZY. DLATEGO MOŻEMY PO NIEJ CHODZIĆ, A NIE FRUWAMY W POWIETRZU.

Zad. 4.
b) w wodzie ze zraszaczy trawników
c) przy wodospadzie

Zad. 5.
Literą P zaznacz zdanie prawdziwe, a literą F fałszywe
a) napięcie w domowym gniazdku elektrycznym wynosi 24V -F
b) oś obrotu ziemi jest stale zwrócona w kierunku Gwiazdy Polarnej -P
c) światło białe jest mieszaniną świateł barwnych -P

32 4 32
2010-04-06T19:39:49+02:00
A)palma daktylowa
b)sawanna
c)ued
d)krikowie
e)czarnoziemy
1 5 1