Proszę o zrobienie jak najszybciej ; ) Daje 20 pkt i naj ^^
1 .narysuj bryle jaka powstanie na obrot trojkata prostokatnego w ktorym przyprostokatna AC ma 3 cm a przyprostokątna BC 4 cm wokół : a) prostej zabierającej bok AC
b) prostej zabierającej BC oblicz pc i v kazdej z otrzymanych bryl
2.Oblicz Pc i V stozka ktorego pole przekroju osiowego wynosi 48cm² a wysokosc 8cm .
3.zakonczenie wiezy jest stozkiem o promieniu podstawy 6 cm i V 96 pi m sześciennnych ile m kwadratowych blaty nalezy kupic na pokrycie zakonczenia wiezy jezeli na swojenie i krawedzie trzeba doliczyc 10 %

2

Odpowiedzi

2010-04-06T20:14:47+02:00
Obliczenia do:

1a)

Pole powierzchni całkowitej:
Pc=Pp+Pb

Pp=π*r² = π*4² = 16πcm²
Pb=π*r*l = π*4*5 = 20πcm²

Pc = 16πcm² + 20πcm² = 36πcm²

Objętość:
V = ⅓*Pp*h = ⅓*16π*3 = ⅓*48π = 16πcm³


1b)

Pole powierzchni całkowitej:
Pp=π*r² = π*3² = 9πcm²
Pb=π*r*l = π*3*5 = 15πcm²

Pc=Pp+Pb
Pc = 9πcm² + 15πcm² = 24πcm²

Objętość:
V = ⅓*Pp*h = ⅓*9π*4 = ⅓*36π = 12πcm³
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T21:07:03+02:00
1
r=BC=4 cm
H=AC=3 cm
V=1/3*π*4²*3=16π cm³
Pc=π*4²+π*4*5=36π cm²

r=AC=3 cm
H=BC=4 cm
V=1/3π*3²*4=12π cm³
Pc=π*3²+π*4*5=29π cm²

2
h=8
1/2*2r*8=48
r*8=48
r=6
trójkąt 6,8 i 10
V=1/3π*6²*8=96π cm³
P=π*6²+π*6*10=96π cm²
3
r=6 m
V=96π m³
V=1/3π*6²8h=96π
12h=96
h=8 m
6,8 i10
Pc= π*6*10= 60π≈ 188,4
+10%z 188,4
=207,24 m²

1 5 1