Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-06T19:12:58+02:00
V = a³
125 cm = a³
a = 5 cm

Pole powierzchni bocznej :
P = a*a
P = 5*5
P = 25cm²
Ppb = 25 * 4 = 100 cm²

Ppb - Pole powierzchni bocznej ;))

Ale tobie chodzi o wszystkie 6 ścian czy tylko o 4 z nich? Jeśli o 4 to wynik jest nad tym a jeśli o 6 to jest pod spodem.

Ppc = 25cm * 150 cm²

Ppc = Pole powierzchni całkowitej ;]]
7 3 7
  • Użytkownik Zadane
2010-04-06T19:13:08+02:00
V - objętośc sześcianu = 125 cm³
a - długość krawędzi sześcianu = ?
V = a³
a = ³√125 = 5 cm
Pp - pole podstawy = a² = 5 razy 5 = 25 cm²
Pb - pole ściany bocznej = a² = 5 razy 5 = 25 cm²
Pc - pole powierzchni calkowitej = 2Pp + 4Pb = 2 razy 25 + 4 razy 25 = 50 + 100 = 150 cm²
odp
Pc - pole powierzchni całkowitej = 150 cm²
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T19:21:50+02:00
V=a³
V=125

a=∛125
a=5
Ppc=6a²
Ppc=6×5²
Ppc=6×25
Ppc=150

Pozdrawiam :D
6 3 6