1) Podane czasowniki podziel na przechodnie i nieprzechodnie: leci, śpi, hałasuje, karmi, czyta, gra, recytuje, leży, choruje zarabia, zbiera, oglada

2)Zamień stronę czynną na bierną:
Uczniowie posprzątali klasę.
Wichura wyrządziła wielkie szkody.
Kolega kupił wspaniały prezent.
Janek napisał ciekawe opowiadanie.

2

Odpowiedzi

2010-04-06T19:27:33+02:00
2)
uczniowie sprzątają klase.
wichura wyrządza wielkie szkody.
kolega kupuje wspaniały prezent.
janek pisze ciekawe opowiadanie.
1)nie przechodnie: śpi,leży ogląda,
reszte chyba przechodnie nie jestem pewna
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T19:31:25+02:00
Nieprzechodnie-leci, śpi, hałasuje,leży,
przechodnie-karmi,czyta,gra,recytuje,choruje ,zarabia,zbiera,ogląda
tak mi sie wyydaje :)

klasa została posprzątana przez uczniów
wielkie szkody zostały wyrządzone przez wichure
wspaniały prezent został kupiony przez kolege
ciekawe opowiadanie zostało napisane przez janka
tez nie mam pewnosci,ale chciałam pomóc :)
2 3 2