Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T19:25:51+02:00
Równanie okręgu ma postać
(x-a)²+(y-b)²=r²
(a,b) - współrzędne środka
r-promień okręgu
(x,y) - współrzędne dowolnego punktu należącego do okręgu

a) O=(-2; 0), r=9
(x+2)²+y²=81

b)O=(1,5; 5), r=2,6
(x-1,5)²+(y-5)²=2,6²
(x-1,5)²+(y-5)²=6,76

c) O=(-4, 2⅓), r=√5
(x+4)²+(y-2⅓)²=5
1 1 1
2010-04-06T19:26:34+02:00
A) O=(-2; 0) r=9

(x+2)²+y²=81

b) O=(1,5; 5) r= 2,6

(x-1,5)²+(y-5)²=6,76

C) O=(-4; 2 1/3) r=pierwiastek z 5
(x+4)²+(y-21/3)²=5
1 1 1