Pan Bolek malował samodzielnie pewien pokój przez 6 godzin. Gdyby ten pokój malował wspólnie z panem Julianem, zajęłoby im to 5 godzin. Ile godzin potrzebowałby pan Julian na samodzielne pomalowanie tego pokoju?

proszę o szybkie rozwiązanie!!!!
pilne

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T19:23:51+02:00
X-calosc pracy

na godzine Bolek robi 1/6x

teraz z julianem;P
robiac 5h wykonal 5/6x pracy a wiec julian tylko 1/6x w ciagu 6h

1/6x w ciagu 5h wiec w ciagu godziny tylko 1/30x

stad wyniki ze julian potrzebowalby sam az 30h

b₁=1/6pokoju/h
b₂=5/6pokoju/h
j=1/6pokoju/h
1/6 w ciagu 5h pracy
5h:1/6=30h
  • Użytkownik Zadane
2010-04-06T19:25:42+02:00
Najpierw obliczymy "szybkości":
v_b = pok./6 h
v_bj = pok./5 h
v_j = v_bj - v_b

pokój = v_j * t
t = pokój/v_j = pokój/(v_bj - v_j) = pok./(po./5 h - pok./6 h) = pok./pok.(1/5 h - 1/6 h) = 1/(6/30 h - 5/30 h) = 1/(1/30 h) = 30 h

30 h