Oblicz pole:
a) trapezu o podstawach 3 cm i 7 cm i wysokości 4,1cm,
b) równoległoboku o podstawie 5 1/3 m i wysokości 1 1/8 m,
c) rombu o przekątnych długości 8,3 dm i 48 cm.


2.

Dany jest trapez, którego krótsza podstawa równa się 0,4 dm. Druga podstawa jest dwa razy dłuższa, natomiast wysokość jest połową sumy podstaw trapezu. Oblicz jego pole.

Z góry dzięki ;******************

2

Odpowiedzi

2010-04-06T19:31:50+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T19:47:14+02:00
A
((a+b)*h)/2- pole rombu
((7+3)*4.1)/2=20.5cm(kwadratowych)

B
pole równoległoboku
a*h
5 1/3*1 1/8=16/3*9/8
8 z 16 sie skraca wychodzi 2
3 z 9 sie skraca wychodzi 3
2/1*3/1=6cm(kw)

C
(a+b)/2 - pole rombu z przekątnych
8.3dm=83cm
(83*48)/2=3984/2=1992cm(kw)=19,92dm(kw)

2
a=0,4dm=4cm
b=2*a
h=(a+b)/2
b=2*4cm=8cm
h=(4cm+8cm)/2=12cm/2=6cm
P=((a+b)*h)/2
P=((4+8)*6)/2
P=72/2
P=36cm(kw)

KW-kwadratowych