Odpowiedzi

2010-04-06T19:49:37+02:00
Po przeniesieniu na prawą stronę liczby 2 zmieniamy znak na minus stąd wynik (-2)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T19:49:39+02:00
2/x=3/2x+1
iloczyn wyrazów skrajnych równa się iloczynowi wyrazów środkowych, czyli mnożysz "na krzyż",
licznik z pierwszego ułamka przez mianownik z drugiego ułamka, po znaku = mnożysz mianownik z 1 ułamka przez licznik z 2 ułamka
2(2x+1) = 3x
4x+2 = 3x przenosimy niewiadome na lewą stronę
4x-3x = -2
x = -2
2010-04-06T20:08:01+02:00
Jeżeli wyraz z niewiadomą przeniesiesz na lewą stronę, to musisz zmienić znak. Tak samo robisz z przeniesieniem liczby na lewo. Przykład:

4x + 2 = 3x
4x - 3x +2 = 0 (redukujemy wyrazy podobne)
x + 2 = 0 (2 przenosimy na prawo, zmieniając znak)
x = -2