Odpowiedzi

2009-11-02T17:21:19+01:00
Ogólnie nie za bardzo wiem jak to policzyć na wzorze twoim.
On jest dobrze na pewno ? Ja spotkałam się że Cp = ms/mr * 100%. Tam nie powinno być jakiś procentów ?

Ja bym to policzyła osobiście na kubełkach . Będzie chyba łatwiej. Bo tam ciężko się domyślić co gdzie podstawić. I nie za bardzo rozumiem że mr (to masa roztworu) - r ( roztwór ? ).

A na kubełkach to będzie :

5*4%+(15*6)*100% = (5+(15*6))*x%
20%+9000%=95x%
x ≈ 94,9 %

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T17:23:23+01:00
15*6g=90g
5kg=5000g
5000+90=5090g-Cały rostrów
100%-5000g
4%-x

x=4*5000
_________ =200G-ROZTWÓR SOLI
1000

200g+90g=290g-sól

5090-100%
209-x

X=290g*100
____________= 2900
5090 _____ =5,69~5,7
509

odpo trzymany rostrów ma 5,7%

Tak robiliśmy w szkole



* Razy
______ ułamek