Asia uwielbia godzinami oglądać telewizję. Któregoś dnia jej mama straciła
cierpliwość:
– Asiu, jak możesz?! Już trzy godziny siedzisz przed telewizorem!
– Ależ mamo, to tylko 1/10 (jedna dziesiąta, ułamek ; dd ) mojego wolnego czasu dzisiaj.

Uzasadnij że Asia się pomyliła.



! NAPISAĆ WSZYSTKIE OBLICZENIA WRAZ Z UZASADNIENIEM , INACZEJ ODPOWIEDŹ ZOSTANIE USUNIĘTA !

z góry thx ; **

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T20:07:30+02:00
Skoro 3godziny siedzi przed telewizorem
Jest to 1/10 jej czasu
tzn. że ma 30 godzin wolnego dzisiaj
Asia się pomyliła ponieważ doba ma tylko 24godziny a nie 30.
Asia musi jeszcze chodzić szkoły przedszkola, spać jeść itp.
2010-04-06T20:08:55+02:00
3godz.=1/10czasu|×10
czas=30godz.
Pomyliła się bo dzień ma 24 godziny a ona miała 30godzin czasu wolnego co jest niemożliwe.
2010-04-06T20:10:20+02:00
Asia siedzi przed telewizorem 3 rodziny twierdząc, że jest to 1/10 jej czasu wolnego.

1/10 to 3 godziny / *10
1 ( jej dzisiejszy czas wolny) to 30 godzin

Gdyby to było prawdą Asia miałaby 30 godzin dzisiejszego czasu wolnego. Co jest niemożliwe, gdyż doba wynosi 24 godziny. Jej DZIENNY czas wolny byłby dłuższy od doby.