1. Niech "k" oznacza dowolną liczbę dodatnią. Zapisz w postaci jednomianu:

a) liczbę k razy większą niż 7
b) liczbę 5 razy mniejszą niż k
c) liczbę o 200% większą od k
d) liczbę o 10% mniejszą od 2k
e) liczbę k razy większą od 75% liczby k


Z góry dzięki ;)))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T17:20:28+01:00
A) liczbę k razy większą niż 7
7k

b) liczbę 5 razy mniejszą niż k
k/5=⅕k

c) liczbę o 200% większą od k
k+2k=3k

d) liczbę o 10% mniejszą od 2k
2k-0,1k=1,9k

e) liczbę k razy większą od 75% liczby k
k(0,75k)=0,75k²
2009-11-02T17:20:59+01:00
A)7k
b)5/k
c)200/100k
d)2k/0,10
e)75/100k x k