Parowanie polega na tym,że cząsteczki z powierzchni cieczy odrywają się i oddalają od tej powierzchni.Jeśli do butelki i na talerz wlejemy takiej samej ilości wody,to z którego z tych naczyń woda wyparuje wcześniej? Uzasadnij odpowiedź.

3

Odpowiedzi

2010-04-06T20:28:02+02:00
Szybciej odparuje z talerza ze względu na większą powierzchnię parowania :)
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T20:28:44+02:00
Z talerza woda wyparuje wcześniej , ponieważ jest większa powierzchnia parowania. To znaczy , że więcej cząsteczek odparowuje w tym samym czasie
8 5 8
2010-04-06T20:29:42+02:00
Woda szybciej wyparuje z talerza, ponieważ woda będzie miała większą powierzchnię parowania, niż butelce.
2 5 2