Odpowiedzi

2010-04-06T20:36:01+02:00
Gniazdowniki
wróbel,
dzięcioł
sikorka
itp.

Zagniazdowniki;
kaczka
ges
kura
itp,

Pantofelek
cialo zielone
posaida 2 jadra komorkowe
charakterystyczny kształt, osiąga długość od 50 μm do 350 μm
Z zewnątrz pokryte jest rzędami rzesek

grupy
jajorode
ryby

zyworodne
ryby
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T20:37:20+02:00
1) gniazdowniki to np. bociany, sikorki, kukułka
2)zagniazdowniki to np. kaczki, gęsi, strusie
3)Pantofelek ma wykrócone ciało o charakterystycznym kształcie , osiąga długość od 50 μm do 350 μm*. Z zewnątrz pokryte jest rzędami rzęsek oraz wyposażone w tzw. trichocysty - specyficzne struktury wyrzucane na zewnątrz w przypadku podrażnienia. Rzęski pokrywające ciało służą mu do poruszania się i zdobywania pokarmu. Każda rzęska zakończona jest u swojej podstawy kinetosomem czyli ciałkiem podstawowym. Pantofelek porusza się bardzo szybko, nawet do 2,5 mm/sek .Nie ma ściany komórkowej. Jego ciało otacza żywa osłona zwana pellikulą. Posiada dwa różne jądra komórkowe - mikronukleus i makronukleus. Pantofelek nie ma w sobie ciałek zieleni, w których jest chlorofil (zielony barwnik).To właśnie on decyduje, czy organizm jest samożywny.
* μm - mikrometr:)
4)jajorodne - płazy, gady, ptaki, ryby
5)żyworodne - ssaki, ryby
proszę o dobre wynagrodzenie:)
pozdrawiam:)