1. Zapisz w postaci wyrażeń algebraicznych,ile zł. trzeba zapłacic za:
a) 3kg jabłek po x zł. za kilogram
b)0,5kg sera pa y zł. za kilogram
c) 20 dag cukierków po z złotych za kilogram

2. wpisz odpowiednie wyrażenia algebraiczne:

a) t tygodni to.......dni
b) y godzin to........ minut
c) a godzin to........ sekund
d) x tygodni i 6 dni to..........dni
e) z godzini m minut to.......minut
f) x godzin i b minut to.......sekund

3. Uzupełnij:

x minut to.......godzin
s sekund........godzin


PROSZĘ POMOCY!! daje naj

3

Odpowiedzi

2010-04-06T20:38:31+02:00
Zadanie 1

a.) 3x
b.) 0,5y
c.) 0,2z

Zadanie 2

w te luki wpisuj po kolei:

7t, 60y, 3600a, 7x+6, 60z+m, 3600x+60b.

Zadanie 3

analogicznie jak drugie.

1/60x
1/3600s

(/) - kreska ułamkowa

;-))
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T20:40:08+02:00
1.

a) 3kg jabłek po x zł. za kilogram--------------3x zł
b)0,5kg sera pa y zł. za kilogram---------------0,5y zł
c) 20 dag cukierków po z złotych za kilogram------20 dag=0,2 kg---------0,2z zł

2. wpisz odpowiednie wyrażenia algebraiczne:

a) t tygodni to...7t....dni
b) y godzin to....60y.... minut
c) a godzin to....3600a.... sekund
d) x tygodni i 6 dni to.....7x+6.....dni
e) z godzini m minut to...60z+m....minut
f) x godzin i b minut to....3600x+60b...sekund

3. Uzupełnij:

x minut to....1/60x(jedna sześćsdziesiąta x)...godzin
s sekund....1/3600s....godzin
12 4 12
2010-04-06T20:43:54+02:00
1.
a)3x
b)0,5y
c)0,2z

2.
a) 7t
b) 60y
c) 3600a
d) 6+7x
e)m+60z
f) 60b+ 3600x

3.
1:60x
1:3600s gdzie znak : to kreska ułamkowa


pozdrawiam
3 5 3