1.w wyniku spalenia 180g węgla w tlenie otrzymano 660g tlenku węgla (IV).Ile gramów tlenu zużyto do tej reakcji
2.podczas rozkładu 72g wody otrzymano 8g wodoru. Oblicz ile gramów tlenu otrzymano w wyniku tej reakcji.

prosze pomużcie na jutro

3

Odpowiedzi

2010-04-06T20:41:19+02:00
1.
660g. tl. węgla - 180g. węgla =480g. tlenu

2.
72g. wody - 8g. wodoru = 64g. tlenu
16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T20:41:57+02:00
1. węgiel + tlen = tlenek węgla (IV)
180g + x = 660 g
x=660g - 180g
x=480g
odp : do reakcji zuzyto 480 g tlenu

2.Tlenek wodoru = woda + tlen
72g = 8g + x
x = 72 - 8
x=64
odp ; w wyniku reakcji powstało 64 g tlenu
57 4 57
2010-04-06T20:42:49+02:00
1. 660 - 180 = 480 g tlenu
2. 72 - 8 = 64 g tlenu
9 3 9