Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T20:42:51+02:00
Miłość jest jednym z najbardziej eksploatowanych tematów literackich. Gdyby pominięto motyw miłości, poezja i proza znacznie by zubożały. Przeważnie ukazywana jest jako uczucie silne, niekoniecznie pozytywne, lecz zawsze motywujące człowieka do działania. Istnieje wiele rodzajów miłości - miłość do rodziców, do dzieci, do ojczyzny, jednak według mnie najciekawszą, a zarazem najbardziej tajemniczą jest miłość mężczyzny i kobiety. Odwzajemniona jest źródłem bezgranicznego szczęścia i niezwykłym elementem budującym. Zaś istnieje również miłość destrukcyjna - często bywająca przyczyną moralnego, duchowego i fizycznego upadku człowieka. Postaram się uzasadnić tę tezę posługując się przykładami zaczerpniętymi z literatury różnych epok.

Rozpocznę od analizy "Hymnu o miłości" Świętego Pawła, który jest wielką pochwałą tego uczucia. Miłość jawi się w utworze jako wartość najwyższa, jako cnota, podstawa na bazie, której człowiek może wykonać dobrze każde powierzone zadanie. Miłość jest ważniejsza niż wiara i nadzieja, jest potężna i wielka, stanowi wartość najprawdziwszą i najdoskonalszą. Święty Paweł wymienia następujące cechy miłości: jest cierpliwa, łaskawa, dobra, wybaczająca, wyrozumiała, sprawiedliwa, prawdziwa. Obce są jej pojęcia zazdrości, niesprawiedliwości, kłamstwa. Cechuje ją nieograniczoność i bezmiar. Utwór ten ukazuje jedynie tą dobra stronę miłości, jej niezwykły, budujący i uskrzydlający charakter, jest głównym składnikiem życia, bez niej nie można by było mówić o jakimkolwiek istnieniu.

pozdrawiam:)
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2010-04-06T20:43:03+02:00