Garstka łatwych zadań :

1. Oprocentowanie w banku w skali rocznej wynosi 14%.Jaka suma pieniędzy była na koncie skoro odsetki wynosiły 560 zł.
2.Z autokaru wysiadło ¾ uczestników wycieczki.W autokarze zistało 12 osób.Ile osób liczyła wycieczka??
3.Boki prostokąta wynoszą a,b (a<b) Bok a zwiększono o b natomiast bok b zmniejszono o a.Ile wynosi obwód tego prostokąta ??

Proszę o obliczenia .... będzie naj

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T20:53:18+02:00
1]
x=wpłacona kwota
14%x=560
0,14x=560
x=560:0,14
x=4 000zł wpłacono
2]
x=liczba uczestników
x-¾x=¼x=12
x=12:¼
x=48 osób jechało na wycieczkę
3]
a=szerokość prostokąta
b=długość

a+b=zwiększony bok
b-a=zmniejszony bok

obwód=2(a+b)+2(b-a)=2a+2b+2b-2a=4b
2010-04-06T21:02:44+02:00
1. Oprocentowanie w banku w skali rocznej wynosi 14%.Jaka suma pieniędzy była na koncie skoro odsetki wynosiły 560 zł.

14%=560zł
100%=x
x=100*560:14
x=4000zł
Odp.Suma pieniedzy na koncie to 4000zł

2.Z autokaru wysiadło ¾ uczestników wycieczki.W autokarze zistało 12 osób.Ile osób liczyła wycieczka??

1/4=12
3/4=x
x=3/4*12:1/4
X=9*4
X=36
36+12=48
Odp.Wycieczka liczyła 48 osób.

3.Boki prostokąta wynoszą a,b (a<b) Bok a zwiększono o b natomiast bok b zmniejszono o a.Ile wynosi obwód tego prostokąta ??

Obw.=2a+2b=2(a+b)+2(b-a)=2a+2b+2b-2a=4b
Odp.Obwód tego prostokąta wynosi 4b.(Chyba tak,ale nie jestem pewna)
2010-04-06T21:02:51+02:00
1.
14% z x=560
14/100x=560 *100(by zlikwidować ułamek)
14x=56000 /14
x=4000

2.
3/4 z x=12 *4
3x=48 /3
x=16


3.
obw1=2a+2b
obw2
2(a+b)+2(b-a)=2a+2b+2b-2a=4b