Obliczenia mam,potrzebuję jedynie małego wyjaśnienia:

W kwadrat o boku16 wpisano okrąg a następnie opisano na nim okrąg.Oblicz o ile długosc okręgu opisanego jest większa od okręgu wpisanego.
^-pierwiastek
r=8
d=a^2
d=16^2
R=8^2

Iteraz liczymy obwód.Ale to nie wazne.
Mam pytanie:Skąd i co oznacza R(duże) i r(małe)
Czy aby obliczyc r wystarczy bodzielic bok na 2?
A aby obliczyc R podzielic przekatną kwadratu na 2?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T21:38:28+02:00
R to jest promień koła opisanego na kwadracie i wynosi on połowę przekątnej czyli 1/2a√2
r to jest promień koła wpisanego w kwadrat i wynosi on połowę boku czyli 1/2a
2010-04-06T21:39:23+02:00
R to promień okręgu opisanego na kwadracie i tak jak piszesz wystarczy podzielić przekątną kwadratu na 2.

r to promień okręgu wpisanego w trójkąt i jest to długość równa połowie boku ;)
2010-04-06T21:39:34+02:00
R - promień okręgu wpisanego w kwadrat, jest równy połowie boku
R - promień okręgu opisanego na kwadracie, jest równy połowie przekątnej