1. Określ bieguny magnetyczne zwojnicy na rys.2.

2. Przewodnik w kształcie ramki umieszczono w polu magnetycznym magnesu podkowiastego. Określ kierunek i zwrot siły elektrodynamicznej działającej na ten przewodnik - rys.3.

3. Wykorzystując dane z rys.5 oblicz opór R1.

2

Odpowiedzi

2010-04-06T22:03:24+02:00
Zad 2
regula lewej dloni
zad 1
regula prawej dloni
kladziemy prawa reke na zwojnicy palce wskazuje kier
pradu kciuk kierunek sily

zad 3
R2=24Ω
U=12V
J=1,5A
R1=?

opor zastepczy opornikow R1 i R2 polacznie rownolegle
1/Rz=1/R1+1/R2
Rz=R1*R2/(R1+R2)
z prawa Ohma
U=J*Rz
podstawiam dane liczbowe
12=1,5*24*R1/(R1+24)
1=3*R1/(R1+24)
R1+24=3R1
2R1=24
R1=12Ω

ODP
R1=12Ω



22 4 22
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T22:08:27+02:00
1. z lewej strony biegun "S", z prawej biegun "N". Reguła śruby prawoskrętnej.

2. Reguła lewej dłoni.
Kierunek prostopadły do zwrotu linii sił pola magnetycznego i zwrot w stronę magnesu. Innymi słowy ramka zostanie wciągnięta do magnesu.

3. R1=?
R2 = 24 Ω
U = U1 = U2 = 12 V
I = 1,5 A
I = I1 + I2

R2 = U2/I2
I2 = U2/R2 = 12 V/24 Ω = 0,5 A
I1 = I - I2 = 1,5 A - 0,5 A = 1 A

R1 = U1/I1 = 12 V / 1 A = 12 Ω
R1 = 12 Ω
4 4 4