Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-02T17:41:53+01:00
Właściwości:
- jest gazem szlachetnym
- bezwonny
- bezbarwny (w temperaturze niższej niż - 70 stopni C staje barwa żółta, poniżej - 180 - pomaranczowa)
- jest radioaktywny
- gęstość wynosi : 9,73 kg/m3 (metr sześcienny)
- najcięższy pierwiastek gazowy (7x cięższy niż powietrze)

Zastosowanie:
- stosowany w radioterapii (leczenie nowotworów)
- leczenie chorób stawów
- w geologii (wykrycie radonu ułatwia poszukiwanie rud uranu)

2009-11-02T18:14:08+01:00
Zastosowania :
znalazłem jedno
-medycyna (leczenie zachorowań związanych z przemiana materii)

WłAśćIWOśCI
FIZYCZNE:
BEZBARWNY
BEZWONNY
RADIOAKTYWNY
POSIADA NTENSYWNą POśWIATę

CHEMICZNE
CHEMICZNIE RADON JEST OBOJęTNY
2009-11-02T19:02:02+01:00
Właściwości : Radon jest bezbarwnym, bezwonnym radioaktywnym gazem szlachetnym. Występuje naturalnie, jako produkt rozpadu radu, który z kolei powstaje z obecnego w przyrodzie w sporych ilościach uranu.

Zastosowanie: Ze względu na nietrwałość samego radonu nie mają one żadnych zastosowań.