Uzupełnij równania reakcjii otrzymywania estrów :
a ) ...... HCOOH + ..... C5H11OH --> ..... + ....
b ) ..... + ....... ----- > ...... C4H9COOCH3 + .......
c ) ...... C5H11COOH + ...... --- > ...... C5H11COOC2H5 + ......
d ) ...... C17H33COOH + ..... C4H9OH ------ > ..... + ......
e ) ....... + ...... ---- > ...... C15H31COOC3H7 + ......
f ) ...... C9H19COOH + ...... C6H13OH ---- > ...... + .....

3

Odpowiedzi

2010-04-06T22:14:55+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A ) HCOOH + C5H11OH --> HCOOC5H11 + H2O
b ) C4H9COOH + CH3OH ----- > C4H9COOCH3 + H2O
c ) C5H11COOH + C2H5OH --- > C5H11COOC2H5 + H2O
d ) C17H33COOH + C4H9OH ------ > C17H33COOC4H9 + H2O
e ) C15H31COOH + C3H7OH ---- > C15H31COOC3H7 + H2O
f ) C9H19COOH + C6H13OH ---- > C9H19COOC6H13 + H2O

We wszystkich reakcjach na strzałce należy napisać "stęż. H2SO4"
7 5 7
2010-04-06T22:15:27+02:00
A ) ...... HCOOH + ..... C5H11OH -->HCOOC5H11 + H2O
b ) C4H9COOH + CH3OH ----- > ...... C4H9COOCH3 + H2O
c ) ...... C5H11COOH + C2H5OH --- > ...... C5H11COOC2H5 + H2O
d ) ...... C17H33COOH + C4H9OH ------ >C17H33COOC4H9 + H2O
e )C15H31COOH + C3H7OH ---- > ...... C15H31COOC3H7 + H2O
f ) ...... C9H19COOH + ...... C6H13OH ---- > C9H19COOC6H13 + H2O
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T22:18:49+02:00
A ) HCOOH + C5H11OH --> HCOOC5H11 + H2O
b ) C4H9COOH + CH3OH ----- > C4H9COOCH3 + H2O
c ) C5H11COOH + C2H5OH --- > C5H11COOC2H5 + H2O
d ) C17H33COOH + C4H9OH ------ > C17H33COOC4H9 + H2O
e ) C15H31COOH + C3H7OH ---- > C15H31COOC3H7 + H2O
f ) C9H19COOH + C6H13OH ---- > C9H19COOC6H13 + H2O
----------------------------------------------------------------------
Mam nadzieję że pomogłam ;) a i usunęłam kropeczki xD
2 5 2