Na kółku matematycznym uczniowie sklejili z kartonu matematyczne bombki na świąteczną choinkę. Ola wykonała bombkę w kształcie sześcianu o krawędzi 3 cm. Ile centymetrów kwadratowych kolorowego papieru potrzeba na oklejenie takiej ozdoby? Pomiń powierzchnię zakładek, potrzebnych do sklejenia.



Proszę pomocy to jest na jutro!!! :)

3

Odpowiedzi

2010-04-06T22:31:19+02:00
6*Pp
6*a*a= 6 * 3 *3 = 54 cm kwadratowe

odp potrzebujemy 54 cm kwadratowe papieru aby owinąc tą bombke
2010-04-06T22:31:22+02:00
Jezeli sie nie myle korzystamy z wzoru a * b * c ( w tym przypadku a * a *a )
czyli pole podstawy razy wysokosc wiec :
3 * 3 * 3 = 9 * 3 = 27 cm ( szesciennych )
sorka czytalem dwa zadania naraz i mi sie pomylilo ;/
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T22:34:39+02:00
P=6*a2 (sześć razy "a" do potęgi drugiej)
P=6*(3cm)2 (sześć razy otwieramy nawiaz trzy centymetry zamykamu nawiaz do potęgi drugiej)
P=6*9cm2 (sześć razy dziewięć centymetrów kwadratowych)
p=54cm2 (54 centymetrów kwadratowych)

1 5 1