Odpowiedzi

2010-04-06T22:30:42+02:00
34 000 / 85% = 40000 - wartość samochodu przed rokiem
3 2 3
2010-04-06T22:32:50+02:00
85%=34 000zł
100%=x zł
(mnożysz na krzyż)
więc 85x=3400000 /85
x=40 000
Samochód wart był 40 000.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T22:37:20+02:00
Samochód po roku użytkowania stracił 15% swojej wartości i obecnie wyceniony został na 34 000zł. Ile wart był ten samochód rok temu?

x-cena samochodu rok temu
100%-15%=85%
ma już tylko 85% wartości spraezd roku
czyli 85%x=34 000
0,85x=34 000
x=34 000:0,85
x=40 000zł
4 5 4