Odpowiedzi

2010-04-06T22:36:26+02:00
A
jesli w podstawie jest pięciokąt(5 krawędzi) to z każdego wierzchołka będzie wychodziła 1 krawędź(kolejne 5 krawędzi) które utworzą 5 ścian bocznych
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T22:37:32+02:00
Ostrosłup ma 2 razy więcej krawędzi niż jego podstawa ma boków, bo ma tyle samo krawedzi podstawy, co krawedzi bocznych

skoro krawędzi jest w sumie 10, to podstawa jest pieciokątem

ostrosłup ma 1 scianę, która jest podstawą i tyle ścian bocznych, ile boków ma podstawa, czyli ścian ma o 1 więcej niż jego podstawa ma boków, a skoro podstawa ma 5 boków, to ścian jest 6

odp. b
8 3 8
2010-04-06T22:39:19+02:00
5+1=6
Ostroslup
k-krawedz
k=2n
n-liczba krawedzi podstawy
Jeżeli masz podaną liczbe krawędzi dzielisz przez dwa
i jest to liczba krawędzi w podstawie która jest równa liczbie ścian bocznych dodajesz jedną scianę jako podstawe i masz liczbę wszystkich ścian.
5 1 5