Osiołek bardzo się zmartwił, że stare naczynie misia na miód o wymiarach 30cmx20cmx40cm będzie w końcu przeciekać. Postanowił zrobić mu niespodziankę i pomalować naczynie. Miał jedną puszkę farby. Martwił się, czy wystarczy jej na pomalowanie naczynia. Pomóż mu rozwiązać problem, wiedząc, że pojemność puszki stanowi 4 i1/6 % pojemności naczynia na miód oraz, że 1 litr farby wystarcza na pomalowanie 5m kwadratowych. Wykonaj odpowiednie obliczenia.

2

Odpowiedzi

2010-04-06T23:01:38+02:00
V=0,3*0,2*0,4=0.024m2
1l=5m2
Jedna puszka wystarczy na pomalowanie pojemnika na miodek.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T23:15:01+02:00
Pb = 2 * 20cm * 30cm + 2 * 30cm * 40cm + 2 * 20cm * 40cm = 1200 cm² + 1600cm² + 2400cm² = 5200cm² = 0,52m²
V = 30 cm * 20cm * 40cm = 24000cm³
24000cm³ * 4⅙% = 2000cm³ = 2dm³ = 2l

Czyli puszka farby wystarczy na pomalowanie 2*5m² = 10m²
10m²>0,52m²
Czyli wystarczy mu farby.
1 5 1