Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T00:22:21+02:00
W marcu litr benzyny kosztował 3,20 złotych.
W kwietniu podrożał o 10% ,a w maju potaniał o 10%.
Jaka jest cena benzyny w maju ?

MARZEC - 3,20

KWIECIEŃ - 3.52
3,20 + 10%
10% z 3,20zł to 0,32gr
3,20 + 0,32 = 3.52zł

MAJ - 3,168zł po zaokrągleniu wychodzi 3.17zł
3.52 - 10%
10% z 3,52zł to 0,352gr
3,52 - 0,352 = 3,168zł

Odp. Cena benzyny w maju wynosi 3zł i 17gr.
2010-04-07T01:39:23+02:00
Zrobie to na proporcjach mam nadzieje że tak umiesz no więc
3,20-100 %
X-10%
X= 3,20 RAZY 10 podzielić przez 100=32,0 podzielić przez 100= 0,32 oki tyle wynosi za kwiecień tylko 10% czyli 3,20+0,32=
3,52 zł za litr w kwietniu
3,52-100%
X- 10%
X= 3,52 razy 10 : 100=35,2:100=0,352
tyle to 10% w maju a ona potaniała to musimy odjąć
czyli kosztowała w maju 3,52 Zł za litr to teraz odejmiemy 0,352 czyli
3,52-0,352=3,158Zł za litr
Odp.: W maju benzyna kosztuje 3,158 Zł za litr