Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-02T17:51:12+01:00
Nie wiem o co chodzi z tym pogrupowaniem, więc przedstawię Ci same przystosowanie.

Jak wiadomo drapieżnictwo polega polowaniu i uśmiercaniu najczęściej w celach konsumpcyjnych, organizmów jednego gatunku przez drugi.
Dlatego też drapieżnik:
- musi być masywny, silny, szybki
- posiada mocne, umięśnione kończyny
- mieć szczęki przystosowane do rozrywania, miażdżenia
- posiada "narzędzia" do zadawania ran (np. zęby, pazury, szpony)
- dobrze rozwinięte zmysły węchu, słuchu i wzroku
- niektóre drapieżniki żyją w stadach(np. wilki, lwy) co ułatwia polowanie
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T18:54:24+01:00
PRZYSTOSOWANIA DRAPIEŻNIKÓW:
-Pokarm - lekkostrawny, wysokokaloryczny, nie jest włuknisty (mięso).
-Pobieranie pokarmu/uzębienie- długie i ostre kły, mocne zęby przedtrzonowe i trzonowe.
-Trawienie-żołądek jednokomorowy ( nie potrzebuje większego, szybka przemiana materii) , krótkie jelita i małe jelito ślepe.
-Poruszanie- mocne , najczęściej krótkie kończyny przystosowane do długiego i szybkiego biegu ,
-polowania-najczęściej żyją w grupach, ponieważ współpraca ułatwia im polowanie,
-wzrok-drapieżniki mają bardzo dobry, by nawet z dużej odległości wykryć ofiarę.

*Mam nadzieję , że na coś się przyda. ;)

-by Poganka. ®

1 3 1