Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-07T09:55:53+02:00
Pomylenie pojęć. Amperomierz należy podłączyć szeregowo, przy baterii.
Pokazałeś woltomierz. Przyjmuję do prostych obliczeń: V=6V, mierzymy prąd
w gałęzi głównej. 1/R=1/R1+1/R2; 1/R=1/3+1/6, Oporność wypadkowa
R=2 ohmy (tu jest dobrze) i dalej też dobrze (prawo Ohma) I=U/R
Zmień rysunek. Ten woltomierz pokaże napięcie = 6V.
Amperomierz można też podłączyć szeregowo w każdej gałęzi i w tedy
pokaże prądy w tych gałęziach. Suma tych prądów wyniesie 3A.
Powodzenia.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T09:59:20+02:00
R1=3Ω
R2=6Ω
U=6V
I=?
---------------------------------------------------
na rysunku nie ma amperomierza, przypuszczam, że chodzi o prąd pobierany ze źródła
I sposób
Rz=R1*R2/(R1+R2)=3*6/(3+6)=2Ω
I=U/Rz=6V/2Ω=3A
II sposób
I1=U/R1=6V/3Ω=2A
I2=U/R2=6V/6Ω=1A
I=I1+I2=2A+1A=3A - z I prawa Kirchhoffa