Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T17:41:11+01:00
W oddychaniu tlenowym mitochondria produkują energię potrzebną do życia przy udziale tlenu a w oddychaniu beztlenowym tą energię otrzymuję się z przeprowadzonych reakcji chemicznych.
  • kel
  • Początkujący
2009-11-02T17:43:23+01:00
Odychanie tlenowe to ze musi byc podłączony cały czas pod tlenem a bez tlenowe to że samodzielnie oddycha
2009-11-02T17:48:12+01:00
Oddychanie tlenowe :
Oddychanie zachodzi i w dzień i w nocy w każdej żywej komórce. Zachodzi w mitochondriach, składnikami potrzebnymi do tego procesu są glukoza i tlen. Natomiast produktami procesu oddychania jest dwutlenek węgla,woda i energia.

Oddychanie beztlenowe :
Oddychanie beztlenowe zachodzi w bakteriach,grzybach i pasożytach. Zachodzi w nich do fermentacji, która polega na rozkładzie cukrów. Proces ten zachodzi w cytozolu .