Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T17:43:53+01:00
Znaczenie protistów:
organizmy pionerskie(obecnośc substancji porostowych)
-pokarm dla wielu zwierząt
-organizmy wskaznikowe(biondykatory)
31 2 31
2009-11-02T19:57:01+01:00
W przyrodzie:
pozytywne:
* wspomagają one krążenie pierwiastków
* Zasiedlają wiele środowisk: wody słodkie, morza, glebę, drogi pokarmowe
zwierząt
* pokarm dla zwierząt
negatywne:
* wywołującymi groźne dla życia człowieka choroby
* niektóre są pasożytami roślin i zwierząt

W gospodarce człowieka:
*powodują zakwity wód
* użyzniają gleby (jako nawóz)
* wskaźniki zanieczyszczeń wód
* oczyszczają wody
- stosowane są w kosmetyce i medycynie

126 4 126