Zadanie na poziomie 5 klasy . ; p
Daje naj . ;d

1 . Denar - srebna moneta rzymska bita w czasach Nereona - ważyła 3,4 g. Ile takich monet można było wykonać z 20 dag srebra?

Liczenia i odpowiedź .

___________________________________________________

2 . Jedna śliwka w czekoladzie waży 0,02 kg. Ania kupiła 0,5 kg śliwek w czekoladzie. Ile to sztuk cukierków ?

Liczenia i odpowiedź .

3

Odpowiedzi

2010-04-07T12:30:06+02:00
Ilość sztuk = 0,5 kg podzielić przez 0,02 kg = 50/2 = 25 sztuk cukierków
2010-04-07T12:30:50+02:00
Zadanie 1

1 moneta-3,4 g
20 dag= 200 gram

200/3,4=58 ( w przyblizeniu)
Odp. Można wyrobić około 58 monet.

Zadanie 2

1 sliwka=0,02 kg

0.5/0,02=25
Odpowiedź: To 25 cukierków.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T12:31:21+02:00
1 . Denar - srebna moneta rzymska bita w czasach Nereona - ważyła 3,4 g. Ile takich monet można było wykonać z 20 dag srebra?

20dag=200g

200g:3,4g=58,82

Odp. Z 20 dag srebra można wykonać 58 takich monet.

2 . Jedna śliwka w czekoladzie waży 0,02 kg. Ania kupiła 0,5 kg śliwek w czekoladzie. Ile to sztuk cukierków ?

0,5 kg:0,02kg=25

Odp. 0,5 kg śliwek w czekoladzie to 25 takich cukierków.