Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T13:02:40+02:00
2a+2b=265
a=0,6b

1,2b+2b=265
a=0,6b

3,2b=265
a=0,6b

b=82,8125
a=0,6b

b=82,8125m
a=49,6875m

P=a*b
P=4114,75 m²
2010-04-07T13:09:31+02:00
Pod budowa wydzielono prostkątny plac,którego obwód wynosi 265m.Szerokość tego placu to 60% tej długości.Oblicz pole tego placu.
Dane:
obw=265 m
a----->długość
b=0,6a------->szerokość
Szukane:
P=?
--------------------
obw=2a+2b
265=2a+2*0,6a
265=2a+1,2a
265=3,2a
a=265:3,2
a=82,8---------->długość
0,6a=0,6*82,8=49,68------>szerokość obliczamy pole
P=a*b
P=82,8*49,68=4113,5 m kwadratowego
2010-04-07T13:12:26+02:00
Pod budowa wydzielono prostkątny plac,którego obwód wynosi 265m.Szerokość tego placu to 60% tej długości.Oblicz pole tego placu.
2a+2b=265 m
a=0,6b

2*0,6b+2b=265
1,2b+2b=265
3,2b=265
b=265:3,2
b=82,8125 m
a=49,6875 m

P=ab
P=4114,74609375 m²