Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T17:50:47+01:00
Duże zanieczyszczenie powietrza , duże zaludnienie . Cechy dominujące : komunizm , praca dzienna " za szklankę ryżu " , bardzo tania siła robocza.
2009-11-02T20:20:45+01:00
Chińskie problemy z zanieczyszczeniem gleby

10 procent ziemi uprawnej w Chinach jest silnie zanieczyszczone, co stwarza zagrożenie dla produkcji żywności w kraju - podała chińska gazeta "China Daily".

"China Daily", powołując się na Ministerstwo ds. Gruntów i Zasobów Mineralnych, pisze, że sytuacja pogarsza się wskutek zanieczyszczania wody, nadmiernego nawożenia, obecności ciężkich metali i innych zanieczyszczeń, które powodują skażenie gleby.

Ministerstwo podało w końcu października, że obszar ziemi uprawnej w Chinach w ciągu 10 miesięcy 2006 roku zmalał o 306 800 hektarów, do 121,8 mln hektarów. Trwający trzy dziesięciolecia chiński boom gospodarczy spowodował znaczne zanieczyszczenie dróg wodnych i wybrzeży ściekami przemysłowymi, miejskimi i chemikaliami używanymi w gospodarstwach rolnych i hodowlanych. Kraj jest usłany śmieciami i odpadami budowlanymi, a miasta dusi smog.

Według gazety ministerstwo podało, że same tylko metale ciężkie powodują skażenie 12 mln ton zboża rocznie, co daje straty w wysokości 20 mld juanów (2,6 mld dolarów).