Równania i Nierówności KL. 1Gim.

Zad.1
Siedziały wróble na strachu na wróble. Początkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli niż na prawym. Potem cztery wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach było tyle sam wróbli. Ile wróbli siedziało na strachu na wróble?

Zad.2

Zuzanna ma na świadectwie 12 ocen, same czwórki i piątki. Średnia jej ocen wynosi 4,75. Ile piątek ma Zuzanna na świadectwie?

Proszę o dokładne rozpisanie. (zadania typu z ,,x'')

2

Odpowiedzi

2010-04-07T14:13:46+02:00
Zad 1) 2x-4=x+4 ;2x-x=4+4 ; x=8 Było 8 wróbli ; Zad 2) x-ilość ocen bdb ; 12-x-ilość ocen db ; 5×x/12+4×(12-x)/12=4,75 ; (mnożę obustronnie przez 12) ; 5x+48-4x=57 ; x=57-48=9 ; 12-x=12-9=3 ; Ocen bdb było 9, ocen db było 3 .
Najlepsza Odpowiedź!
  • 8650
  • Rozwiązujący
2010-04-07T14:15:06+02:00
X-liczba wróbli na prawym ramieniu przed przeniesieniem /8
2x-liczba wróbli na prawym ramieniu przed przeniesieniem się /8*2=16
x+4-liczba wróbli na prawym ramieniu po przeniesieniu się /8=4=12
2x-4-liczba wróbli na lewym ramieniu po przeniesieniu się /16-4=12
3x-liczba wszystkich wróbli /8*3=24
2x-4=x+4
2x-x=4+4
x=8

Odp:.Na strachu siedziały 24 wróble.


x-ilość piątek /9
12-x-liczba czwórek /12-9=3
12-wszystkie oceny /9+3=12
(5x+48-4x):12=4,75 //*12
5x+48-4x=57
5x-4x=57-48
x=9
Odp:.Zuzanna miała 9 piątek na świadectwie.


1 5 1